„Lasy Chocianowskie” - Pętla wschodnia

Długość trasy 43,2 km
Portal miejski

Chocianów - Chocianów

Wyruszamy z Pl. Wolności do ul. Ratuszowej. Z niej w lewo – ul. M. Żymierskiego. Kolejno w prawo - ul. Kolonialna. Od końca zabudowy prosto w kierunku ul. Polnej i drogi Chocianów – Polkowice (nawierzchnia żwirowa). Od skrzyżowania z tą droga (2,3. km) - prosto drogą polną (poż. nr 6) w kierunku lasu. 4,9.km, skrzyżowanie dróg poż.: nr 6 z nr 11 – prosto żużlową drogą nr 6.). Na kolejnym skrzyżowaniu (6,8. km) skręcamy w lewo, w drogę poż. nr 9, zwaną ,,Białą Drogą” . Przejeżdżamy dolinkę Szprotawy (mostek na rzece), dalej znów lasem. Od 9,0. km, gdzie rozwidlenie dróg, posuwamy się granicą lasu, drogą gruntową. Po chwili szlak XVIII odłącza się (1 km na północ, Nowa Wieś Lubińska), my jeszcze kawałek granicą lasu. Na 9,4. km skręcamy w prawo, ponownie w las - teraz droga poż. nr 5, gruntowa. Cały czas tą drogą przez las. 12,5. km, skrzyżowanie z drogą poż. nr 3 na skraju Obszaru Chronionego Krajobrazu ,,Lasy Chocianowskie”. Kierujemy się na wprost aleją w kierunku Nowego Dworu. Po oglądnięciu pałacu, zabudowań gospodarczych i starodrzewu zmierzamy żużlówką do drogi asfaltowej Nowa Wieś Lubińska – Szklary Górne - raptem 300 m. Skręcamy w prawo w kierunku Jędrzychowa. 14.9. km, jesteśmy w Nowinkach (wschodnia część Jędrzychowa) przed ruiną zboru ewangelickiego. Od kościoła jedziemy jeszcze 300 m główną drogą po czym skręcamy w prawo na drogę żużlową, dalej gruntowa. 18,0. km, na skrzyżowaniu w prawo. Jedziemy skrajem lasu. Na 18,9. km odbijamy zdecydowanie w lewo – w las. Ciągnie się on przez kilometr, dalej droga żużlowa doprowadzi nas po 0,5 km do Trzmielowa. Przecinamy drogę z Chocianowa do Szklar Dolnych i dojeżdżamy do kościoła, usadowionego w środku wioski. Z Trzmielowa zmierzamy cały czas na południe żwirową drogąnr 3. Przejeżdżamy przez las; po wyjeździe z niego jeszcze 2 km i jesteśmy w Trzebnicach. Wjeżdżamy na drogę z Chocianowa do Lubina – w lewo. 27,6. km, jesteśmy w centrum wsi. W prawo odchodzi droga do Michałowa (na wprost w odległości 100 m kościół z XVIII w.). Skręcamy w tę drogę. Kiepska asfaltówka prowadzi łagodnie pod górkę. Przed nami niewielki morenowy wał. Dalej, za wąskim pasem lasu znajduje się Michałów, skręcamy z szosy w prawo w drogę polną, kierującą się do osady Zacisze.  31,3. km na rozwidleniu w prawo. Po lewej stronie znajduje się przysiółek Zacisze. 31,6. km, na skrzyżowaniu dróg leśnych – w lewo, a po kolejnych 250 m. w prawo, na drogę z tłucznia. Następuje teraz spory kawałek przez północną część kompleksu leśnego (Obszar Krajobrazu Chronionego „Dolina Czarnej Wody”). 33,0. km, na skrzyżowaniu przy granicy lasu skręcamy w lewo na drogę gruntową. 35,4. km, skrzyżowanie dróg leśnych – w prawo w kierunku Chocianowca. Po wyjeździe z lasu droga polna. Od Kolonii Raków (37,1. km) droga asfaltowa. Na skrzyżowaniu w Chocianowcu kierujemy się w lewo, asfaltem. Po lewej stronie drogi park z ruinami pałacu, po prawej - wiatrak i kościół. 38, 3. km, Chocianowiec, 40,3. km, opuszczamy Chocianowiec - od ostatnich zabudowań prosto, drogą o nawierzchni żwirowej, w kierunku Duninowa. Po chwili wjeżdżamy w las. Na pierwszym skrzyżowaniu w prawo, w drogę żwirową. 41,9. km, dojazd do drogi asfaltowej (Chocianów – Lubin) – w lewo ul. Trzebnicką w kierunku centrum Chocianowa. 43,2. km, przejeżdżamy skrzyżowanie na wprost do ul. S. Żeromskiego i dojeżdżamy tą ulicą do rynku.”