Niebieski szlak turystyczny

Strona główna Urzędu Miasta Trzebinia

Trzebinia

płd brzeg Zalewu Chechło - Trzebinia - Bolęcin

Szlak niebieski Trasa turystyczna rozpoczyna się na południowym brzegu Zalewu Chechło, stanowiącego największy zbiornik wodny na terenie gminy, po czym prowadzi w kierunku południowo - wschodnim biegnącą wzdłuż brzegu ulicą Chrzanowską. Dalej szlak skręca w prawo i pnie się łagodnie w górę ulicy Granicznej w Pile Folwarcznej, mija położony na wysokości 305 m n.p.m. szczyt wzgórza, zakręca wraz z ulicą Graniczną i schodzi w dół ulicą Dębową. Trasa przecina ulicę Krakowską i zagłębia się w lesie.

Szlak niebieski Po drugiej stronie biegnącej z Chrzanowa - Stelli do Bolęcina linii kolejowej szlak skręca w lewo i wychodzi z lasu w pobliżu strzelnicy Koła Łowieckiego „Diana" z Chrzanowa.

Szlak niebieski Dalej trasa prowadzi równolegle do ulicy Krakowskiej, najpierw polną drogą na skraju lasu, a potem ulicą Skalną do miejsca, gdzie na niewielkim wzgórzu znajduje się unikatowa w skali Europy formacja geologiczna, zwana Skałką Triasową. Szczyt wzniesienia zapewnia doskonały widok na panoramę okolicznych miejscowości oraz formację Niecki Dulowskiej i Pagórów Jaworznickich.

Szlak niebieski Trasa prowadzi dalej grzbietem wzgórza w kierunku ulicy Kamiennej. Można nią zejść ku ulicy Zakopiańskiej i stamtąd przejść w kierunku parku w Bolęcinie, lub wybrać polną drogę biegnącą na tyłach budynków, równolegle do ulicy Zakopiańskiej. Druga trasa pozwala przyjrzeć się bliżej strukturze kamieni użytych do zbudowania muru otaczającego teren szkoły w Bolęcinie, a pochodzących z tego samego okresu co Skałka. Szlak prowadzi na tyły Ośrodka Zdrowia w Bolęcinie i wiedzie przez usytuowany na zboczu wzgórza park w Bolęcinie. Rośnie w nim 6 z 27 drzew i krzewów, objętych ochroną na terenie gminy jako żywe pomniki przyrody.

Szlak niebieski Trasa kończy się przy akwenie „Gliniak", do którego dochodzimy skręcając z ulicy Handlowej w Bolęcinie w ulicę Krakowską, a następnie w prawo w ulicę Rekreacyjną i za przejazdem kolejowym w ulicę Wczasową.

szlak niebieski Szlak kończy się przy akwenie, natomiast do Trzebini można stąd dotrzeć, wracając ulicami Rekreacyjną i Wczasową do centrum miejscowości, gdzie znajduje się przystanek autobusu linii 342  (Trzebinia - Bolęcin Bar).