Szlak rowerowy zółty

Oznaczenie w terenie brak oznakowania lub trasa łaczy wiele szlaków
Długość trasy 17.7 km
Starostwo Powiatowe w Ostrudzie

Pole Bitwy Grunwaldzkiej - Wysoka Wieś

Pole Bitwy Grunwaldzkiej – Samin – Tułodziad – Giętlewo – Janowo – Wysoka Wieś

Szlak ten łączy szlaki przechodzące przez Dylewską Górę ze szlakami okolic Pola Bitwy Grunwaldzkiej. Jest typowym szlakiem łącznikowym i może stanowić element pętli gdy połączymy tę trasę z innymi szlakami.  Po drodze w Saminie warto zwrócić uwagę na pozostałości folwarku należącego niegdyś do możnego rodu Finck von Finckenstein. W początkach XX w. majątek obejmował ponad 500 ha, posiadał młyn, gorzelnię i mleczarnię. Za wsią mijamy gminne kąpielisko nad jeziorem Dąbrowa. Przed Giętlewem, po lewej stronie na wzgórzu widoczny jest ośrodek dla bezdomnych „Dom Odzyskanych dla Życia - Markot” założony przez Marka Kotańskiego. Szlak w sporej części prowadzi urokliwymi polnymi drogami z wieloma punktami widokowymi. Dojeżdżając do Wysokiej Wsi mijamy gospodarstwo agroturystyczne „Stara Szkoła” oraz „Hotel SPA Dr Irena Eris” oferujący noclegi i zabiegi upiększające o wysokim standardzie. Trasa kończy się przy skrzyżowaniu z drogą w kierunku szczytu Dylewskiej Góry (312 m n.p.m.), który znajduje się  ok. 400 m stąd.  Na szczycie punkt widokowy a kawałek dalej polana piknikowa na której jest początek dwukilometrowej ścieżki dydaktycznej poprowadzonej przez rezerwat „Jezioro Francuskie”. Ze skrzyżowania do którego dojechaliśmy, możemy kontynuować wycieczkę w kierunku Ostródy czerwonym szlakiem zarówno w prawo, jak i w lewo, szlak ten bowiem jest pętlą zamykającą się w Brzydowie.