Szlak zielony

Długość trasy 9,7 km
Serwis informacyjny miasta i gminy Sulęcin

Sulęcin - Wąwóz Sucha Rzeka

4. 4R, szlak zielony

0,0 km: Sulęcin rondo (ul. Okopowa); dojazd z rynku np. szlakiem niebieskim. Jedziemy ul. Okopową, po 500 m przecinamy ul. Paska i dalej nawierzchnią brukową, 200 m za skrzyżowaniem, na rozwidleniu, skręcamy w lewo. W otwartym terenie łagodnie pod górę. Po 1,8 km przejeżdżamy przez tory kolejowe. Bardziej zdecydowany podjazd.
3,2 km: Wzgórze, z którego rozległa panorama: widoczny w dolinie Sulęcin, na przeciwległych wzgórzach: Brzeźno, Długoszyn, po prawej Żubrów. Obrzeżem lasu zjeżdżamy w dół.
3,6 km: Skrzyżowanie; skręcamy w prawo, w głąb lasu. Po chwili znajdujemy się pomiędzy wzgórzami. Na zboczu po lewej widoczny głaz narzutowy - Fotel.
4,3 km: Skrzyżowanie przy Wąwozie Długim - węzeł szlaków rowerowych: dalej prosto prowadzi szlak czarny, w lewo nasz, zielony. Sam wąwóz a właściwie jego niepozorny początek - kilka metrów za skrzyżowaniem (opis - patrz: szlak czarny lub pieszy zielony). Ok. 300 m za krzyżówką - trudny, piaszczysty podjazd (planowany jest objazd z lewej), następnie przyjemny zjazd.
5,0 km: Pieszy, zielony szlak odchodzi w prawo, do Wąwozu Rynna (początek za kilkadziesiąt metrów, dla rowerów może być trudny, a nawet niebezpieczny), szlak rowerowy prowadzi prosto, zaczyna się solidny podjazd. Po 600 m kończy się podjazd, teren robi się otwarty.
6,3 km: Skrzyżowanie pod Żubrowem; poprzeczną drogą prowadzi szlak czerwony. Skręcamy w prawo. Po 200 m na rozwidleniu w lewo (czerwony rowerowy - w prawo).
7,4 km: Pole biwakowe "Uroczysko", świetne miejsce na wypoczynek. Nad polaną góruje już pasmo Lubniewek. Dalej prosto, solidnie pod górę.
7,8 km: Siodło Lubniewek; właściwie tuż poniżej, w prawo, prowadzi stroma droga (szlak pieszy) na szczyt Lubniewki z wieżą widokową - warto wjechać. Szlak rowerowy prowadzi prosto. Za przewyższeniem Siodła - zjazd (600 m).
8,4 km: Skrzyżowanie: w prawo, bardzo stromo w dół, do jeziora, prowadzi "główna" droga. Nasz szlak skręca w lewo, lekko pod górę, ładną świerkową aleją. Po 400 m skręcamy drogą w prawo (dołączył szlak pieszy). Po krótkim podjeździe, po równym - w prawo.

9,2 km: Polana pod Sobierajskim Kamieniem; po lewej strome zbocze, nad którym góruje efektowny głaz. Szlak rowerowy prosto, a po chwili w prawo, zdecydowanie w dół. Po prawej wąwóz Brzezina, w dole docieramy do nieckowatego wąwozu, przy którym skręcamy w prawo.
9,7 km: Wylot Wąwozu Sucha Rzeka; dotarliśmy do drogi i niebieskiego szlaku wokół jeziora.