Trasa 3

Długość trasy 8.3 km
Strona internetowa "Wrota małopolski"

Zamek Suski - Zamek Suski

Zamek Suski - ul. Kościelna - os. "Podksięże" - Magurka - Grzechynia - os. Za Wodą -Zamek Suski

Od zamku ul. Zamkową do Rynku, przez skrzyżowanie i dalej ul. Kościelną w górę do kolejnego skrzyżowania - ul. Szpitalnej z ul. 3-Maja (950 m). Tą drugą, stromym podjazdem do rozwidlenia dróg osiedlowych (1450 m) i dalej, "Pod Modrzewiami", cały czas dość ostro w górę do zabudowań osiedla Podksięże. Następnie pomiędzy zabudowaniami aż do miejsca (2900 m), w którym odbijamy z asfaltowej drogi osiedlowej, w lewo, na kamienistą leśną drogę, którą prowadzi również czerwony szlak turystyczny (Sucha - Zawoja). Na ok. 4300 m ostry, stromy, 250 m podjazd. Trasa rowerowa prowadzi pod szczytem Magurki, omijając go z lewej strony podobnie jak znajdujące się na 5000 m zabudowania po dawnej leśniczówce. Na 6200 m po zjeździe pierwsze zabudowania Zawoi Przysłop, początek drogi osiedlowej. Na 6800 m rozwidlenie dróg, skręt w lewo i dalej polną drogą, łagodnym zjazdem do osiedla Bielasy (8300 m). Tam na rozjeździe w lewo do os. Polana i dalej asfaltową drogą w dół mijając kolejne osiedla Grzechyni. Na 8900 m, przed mostem na Skawie, w lewo i przez osiedla Za Wodą, Zarębki, Sumerówka do ul. Nad Skawą i dalej ul. Piłsudskiego do Rynku gdzie po skręcie w prawo dojeżdżamy do ul. Zamkowej i początku trasy.