TRASA CZARNA

UG Milówka

Milówka - Milówka PKP

MILÓWKA - KOPIEC - PRUSÓW - SUCHA GÓRA - MILÓWKA PKP

Trasa rozpoczyna się na rynku w Milówce. Najpierw prowadzi ulicą Dworcową, mija remizę OSP, a następnie przecina tory kolejowe i dalej wije się wzdłuż asfaltowej dróżki w masyw góry Prusów. W czasie jazdy można podziwiać wspaniałe widoki na szczyt góry Prusów i masyw Suchej Góry, także na Zabawę i Baranią Górę. Po dystansie ok. 2 km, obok starej chałupy wiejskiej, szlak odbija w prawo. Po prawej stronie mamy wówczas górę Kopiec. Tutaj kończy się asfalt, a zaczyna się droga polna. Po kilkudziesięciu metrach zaczyna się ostry, kamienisty zjazd - tu niektóre osoby być może będą musiały rower poprowadzić. To najtrudniejszy odcinek trasy, ale i najkrótszy. Dalej zaczyna się polna droga ze stanowczo przyjaźniejszą nawierzchnią. Po kilkudziesięciu metrach wyjeżdżamy znowu na asfalt. Po ok. 500 m droga łączy się z ulicą Turystyczną. Na skrzyżowaniu jedziemy w lewo przez most, w kierunku pola biwakowego. Czeka nas 1,6 km spokojnej jazdy lekko pod górę. Z pola biwakowego znaki zawrócą nas z powrotem. Będziemy się toczyć na luzie w dół 1,9 km, aż drogowskaz skieruje nas w lewo, ulicą Potokową. Przejedziemy nad potokiem i po około 100 m skręcimy przed lasem w prawo - polną drogą, dość ostro pod górę. Na szczycie wzniesienia stoi znak przedstawiający mapkę z trasami. To dobre miejsce na odpoczynek, a za razem drugi punkt widokowy trasy - widać Salamonkę, Zabawę, Prusów, Suchą Górę, Lipowską, Rysiankę i Halę Boraczą i miejscowości: Rajczę i Nieledwię. Stan licznika powinien wynosić 7,2 km. Stąd polna, górska droga zaprowadzi nas z powrotem do Milówki. Ostrym zjazdem dojedziemy w okolice mostu nad potokiem Milowskim, który wpada niedaleko do rzeki Soły. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Główną drogą, czyli ulicą Jagiellońską dojedziemy do centrum Milówki w ciągu około 5 minut, mijając po drodze skrzyżowanie z ul. Turystyczną, później strzeżony przejazd kolejowy i dom rodzinny braci Golec po lewej stronie. Już w centrum, na przeciwko apteki, należy skręcić w prawo, na ulicę Czarną, która doprowadzi nas do stacji PKP, gdzie kończy się trasa. Trasę równie dobrze można pokonać w odwrotnym kierunku, wyruszając z centrum Milówki od razu w stronę Rajczy.