Trasa na Chełmiec

Strona Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu

skrzyżowanie ulic Andersa i Ratuszowej - skrzyżowanie ulic Andersa i Ratuszowej

skrzyżowanie ulic Andersa i Ratuszowej - ulica Piasta - budynek Leśnictwa Biały Kamień - droga na szczyt - Rosochatka - skrzyżowanie ulic Andersa i Ratuszowej

Trasa o długości 16 km jest nietrudna technicznie, jednak bardzo wymagająca kondycyjnie. Wiedzie w 90 procentach nawierzchnią szutrową, a w dziesięciu procentach asfaltem.
Składa się z dwóch głównych elementów: wyczerpującego, ośmiokilometrowego podjazdu na szczyt Chełmca, oraz zjazdu z tego szczytu. Trasa poprowadzona jest szeroką szutrową drogą leśną wokół góry.
Uwaga! Należy zachować ostrożność i odpowiednią prędkość podczas zjazdu, ponieważ luźna nawierzchnia powoduje uślizgi.

Trasa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ulic Andersa i Ratuszowej. Mijamy obiekt OSiR, skręcamy w prawo ulicą Piasta i po ok. 1 km mijamy budynek Leśnictwa Biały Kamień i szlaban. Dalej jedziemy asfaltem, który po ok. 1 km zmienia się w szeroką szutrową drogę leśną, która prowadzi nas na sam szczyt.
Rozpoczynając zjazd musimy wrócić się do rozejścia szlaków niebieskiego i zielonego, skręcamy w lewo i zjeżdżamy aż do Rosochatki. Następnie zjeżdżamy przez las do drogi, na której rozpoczyna się pętla. Pozostałe dwa kilometry do końca trasy pokrywają się.