Trasa nr 4 Pustynna burza

"Dąbrowski przewodnik rowerowy (i nie tylko)" redagowany w Gimnazjum nr 9 w Dąbrowie Górniczej.

Gimnazjum nr 9 - Gimnazjum nr 9

Gimnazjum nr 9 - Sikorka - Kapliczka w Tucznawie - Łęka - Błędów - Chechło - Gimnazjum nr 9

Ciekawe miejsca na trasie wycieczki:
- kapliczka w Tucznawie;
- Łęka;
- Pustynia Błędowska.

Trasa średniej trudności. Długość trasy: około 40 km
Drogi asfaltowe, niewielkie odcinki dróg polnych i leśnych.

Wycieczkę zaczynamy obok budynku Gimnazjum nr 9 w Dąbrowie Górniczej i ruszamy ulicą Oświecenia w stronę Sikorki. Skręcamy w lewo w ulicę Hallerczyków, którą jedziemy aż do Sikorki. Na skrzyżowaniu jedziemy prosto drogą polną równoległą do torów kolejowych. Po przejechaniu około 1 kilometra skręcamy w prawo na drogę asfaltową prowadzącą pod torami.

Po prawej stronie mijamy zabytkową kapliczkę w Tucznawie. Przechodzimy przez przejście dla pieszych i ruszamy pod górkę ulicą Idzikowskiego. Na skrzyżowaniu skręcamy na prawo w ulicę Dąbrowszczaków. Ulicą tą dojeżdżamy do Łęki.

Na skrzyżowaniu w Łęce skręcamy w lewo w ulicę Przelotową. Po lewej stronie mijamy obelisk upamiętniający pochodzącego z Łęki poetę Zygmunta Różyckiego i kościół. Zjeżdżamy w dół w kierunku Łośnia. Na skrzyżowaniu z ulicą Laskową skręcamy w lewo w ulicę Laskową, którą jedziemy około 500 metrów. Po minięciu wiaduktu kolejowego, skręcamy w prawo na drogę prowadzącą do Błędowa. Po minięciu kościoła w Błędowie, z którym związana jest legenda o powstaniu Pustyni Błędowskiej, skręcamy w prawo w ulicę Pustynną. Od tej pory, aż do Chechła, kierujemy się znakami czerwonego szlaku turystycznego "Szwajcarii Zagłębiowskiej", który poprowadzi nas leśnymi ścieżkami.

Wjeżdżamy na asfaltową drogę i mijamy Chechło. Po przejechaniu około kilometra skręcamy w prawo zgodnie z drogowskazem "Punkt widokowy". Polną drogą dojeżdżamy do ruin bunkra, zbudowanego przez Niemców w czasie II wojny światowej. Ze wzgórza rozpościera się wspaniały widok na Pustynię Błędowską.

Z powrotem jedziemy tą samą trasą, którą przyjechaliśmy.