Trasa rowerowa Skarżysko Kamienna dworzec PKP -

Strona Skarżyska Kamiennej

Skarżysko Kamienna dworzec PKP - Skarżysko Kamienna dworzec PKP

Skarżysko Kamienna dworzec PKP - leśny cmentarz partyzancki - mogiły na Brzesku - mogiła na Borze - pomnik Jędrka - Góra Baranowska - dolina Kamionki - tama na Kamionce - Skarżysko Kamienna dworzec PKP

Z dworca PKP w kierunku płn. zatacza wielki łuk wokół miasta od strony zach., by wrócić do stacji PKP w Skarżysku Zachodnim. W większości przebiega przez tereny zalesione. Z dworca PKP obok Szpitala Miejskiego prze Pogorzałe, gdzie z drogi nr 7 roztacza się ciekawy widok na miasto, Płaskowyż Suchedniowski i Łysogóry. Prowadzi do leśnego cmentarzyka partyzanckiego, skąd skręca na płd. i przez Wzgórza Niekłańsko-Bliżyńskie biegnie obok mogiły na Brzasku, przechodzi linię kolejową i szosę Skarżysko-Kamienna - Końskie, mija mogiłę na Borze, pomnik Jędrka i przez rzekę Kamienną prowadzi na Górę Baranowską, w kierunku wsch. przecina drogę nr 7 obok mogiły hubalczyka i pomnika z mieczami grunwaldzkimi, dalej w lesie obok zbiorowych grobów, schodzi do doliny Kamionki nad Zalewem Rejowskim przy pomniku powstańców z 1863 r. i dalej obok Muzeum im. Orła białego, ruin wielkiego pieca przez tamę na Kamionce dochodzi do stacji PKP w Skarżysku Zachodnim.