Wokół Długiej Góry

Strona Urzędu Miasta Rumia

Rumia - Pustki

WOKÓŁ DŁUGIEJ GÓRY
Szlak rowerowy (ok. 10 km).Trasa prowadzi wokół wzniesienia, które osiąga w najwyższym miejscu 130 m. n.p.m. – Długiej Góry. Wycieczkę można rozpocząć spod Urzędu Miasta Rumi. Ruszamy chodnikiem wzdłuż ulicy Sobieskiego w kierunku Gdyni (najwygodniej lewą stroną). Na wysokości przystanku SKM Janowo przejeżdżamy na drugą stronę ulicy (przejście przez jezdnię, dwuetapowe ze światłami) i po paru metrach wjeżdżamy na leśny parking przy ul. Polnej. Odległość od Urzędu do parkingu wynosi 1,4 km. Z parkingu wyruszamy w las. Przez pierwsze metry mamy jeszcze po prawej stronie zabudowania miasta, a droga jest utwardzona („kocie łby”). Przez 1,5 km pniemy się szeroką, wygodną leśną drogą pod górę, aż dojeżdżamy do rozwidlenia dróg. Przed samym rozjazdem, przy dobrej pogodzie, jest niezły widok na Gdynię. Wycieczkę kontynuujemy wybierając drogę w prawo i zjeżdżamy drogą w kierunku Pustek Cisowskich. Po ok. 1,4 km wybieramy odbicie od głównego traktu w lewo i dalej jedziemy skrajem lasu mijając po prawej stronie ładne mieszkaniowe osiedle Zamek. Droga zaprowadza nas na zaplecze hipermarketu TESCO . Mijamy sklep i skręcamy w lewo trzymając się chodnika prowadzącego pomiędzy blokami mieszkalnymi a lasem. Jedziemy wzdłuż osiedla, po prawej stronie mijamy m.in. bar Mc Donalds’a. Za blokiem przy ul. Owsianej 7 wspinamy się schodkami do góry na ul. Owsianą i dojeżdżamy ponownie do lasu mając po prawej stronie cmentarz. I znów wspinamy się pod górę, tym razem łagodnie, drogą prowadząca wzdłuż zbocza, aż dojedziemy ponownie do skrzyżowania leśnych dróg, na którym byliśmy jadąc do Pustek. W drodze powrotnej czeka nas w nagrodę zjazd aż do parkingu leśnego. Cała trasa ma długość około 10 km, a więc w zależności od tempa i liczby postojów możemy ją przebywać w ciągu od 1 do 2 godzin.