WPWiK Mała Pętla

Długość trasy km
Silesia.org

Planetarium - Planetarium

Planetarium - ZOO - Tylne wejście kapieliska "Fala" - restauracja "Łania" - Planetarium

Trasa rozpoczyna się na skrzyżowaniu alejek parkowych na północny-wschód od Planetarium. Trasa prowadzi w dół alejką (kierunek zachodni), a następnie łukiem w lewo, przecinając drogę łączącą Planetarium z ul. Chorzowską. Przy kawiarence trasa skręca ostro w lewo na wschód, prowadząc początkowo w dół do skrzyżowania alejek, a następnie w górę, przecinając wąską ścieżkę. Po chwili trasa skręca w prawo, prowadząc w dół do ogrodzenia ZOO. W tym miejscu trasa kieruje się w prawo w dół ścieżką wzdłuż ogrodzenia do zakrętu alei, a następnie aleją w prawo na zachód. Aleja mija tylne wejście na kąpielisko „Fala", następnie zmienia kierunek na północny, przecinając ponownie drogę łączącą Planetarium z ul. Chorzowską. W pobliżu tego miejsca z lewej strony dochodzi kolejna aleja. Trasa przechodzi pod kolejką linową w pobliżu restauracji „Łania", po czym zbacza w prawo w skos, prowadząc łukiem w prawo w pobliże przystanku "Łania". Łuk w prawo zmniejsza promień, trasa prowadzi dość stromo w górę do skrzyżowania alejek parkowych na północny-wschód od Planetarium, gdzie pętla zamyka się.