Ze Wzgórz Trzebnickich w Dolinę Baryczy

Strona Główna

Oborniki Śląskie - Żmigród

Oborniki Śląskie - Wielka Lipa - Bagno - Górowo - Strupina - Żmigród

Od stacji PKP w Obornikach Śląskich szlak zielony biegnie ul. Dworcową łącznie ze znakami niebieskimi , na głównym skrzyżowaniu (Rondo) koło Domu Towarowego skręca w lewo w ul. Piłsudskiego , którą prosto obok Zakładów Wyrobów Cukierniczych "Miś" i pod wiaduktem kolejowym (tu znaki czerwone skręcają w prawo) do drogi na Skokową - ul. Dunikowskiego . Następnie ul. Dunikowskiego mijając drogę do Sanatorium "Leśnego" i po prawej polanę z ośrodkami wypoczynkowymi (widok w stronę Grzybka) . Szlak prowadzi drogą asfaltową pomiędzy wzniesieniami Wiciokrzewowej Góry i Leśnej Góry (2,2 km) ze stanowiskami wiciokrzewu pomorskiego, za którymi skręca w lewo w drogę leśną prowadzącą w dół obok pięknych okazów sosen do doliny Jarskiego Potoku . Znaki prowadzą przez dolinkę strumienia i przecinają Murzycką Drogę i dalej prosto przez las , po chwili w lewo po czym w prawo i duktem przez dąbrowę doprowadzają do leśniczówki (4,8 km) w pobliżu Francuskiej Drogi . Szlak przecina szosę Oborniki - Wielka Lipa i prowadzi nieco pod górkę , a następnie w lewo drogą polną doprowadza do Wielkiej Lipy (6,2 km).

We wsi szlak skręca w lewo , a następnie w prawo w brukowaną drogę do Bagna . Znaki wyprowadzają drogą polną na płaskie , piaszczyste wzniesienie ze stanowiskiem kocanek piaskowych a następnie prowadzą do lasu . Przez las drogą w dół , tutaj spotykamy odcinek drogi z zabytkowym brukiem - zabezpieczeniem przed erozją drogi przez pojazdy i deszcze . Szlak wyprowadza z lasu na otwartą przestrzeń okolic Bagna , po prawej dzikie wyrobiska piasku (krajobraz pustynny) a dalej wyrobiska kopalni piasku "Bagno II" ze stanowiskiem jaskółek brzegówek . Znaki doprowadzają do pierwszych zabudowań wsi Bagno (9,5 km) i skręcają w prawo w drogę wiejską prowadzącą obok sklepu do skrzyżowania w centrum wsi obok kościoła i kapliczki . Przed kościołem pomnikowe lipy drobnolistne z którymi związana jest legenda o trzech dziewczynach z zamku "Zimnik", posadziły one drzewa do góry nogami a ponieważ się przyjęły darowana została im wina.

Szlak (teraz razem ze znakami czerwonymi) prowadzi w dół wsi obok zabytkowej chałupy szkieletowej i dalej obok pałacu - seminarium Salwatorianów i parku po czym skręca w prawo w drogę wiejską do Górowa (znaki czerwone prosto) , prowadzi ona na Ziębie Wzgórze (10,1 km) skąd piękne widoki na Wzgórza Strupińskie (część Wzgórz Trzebnickich) . Droga prowadzi do osady Bagna na Krowim Wzgórzu (11,2 km) , tutaj szlak skręca w prawo i prowadzi w dół w stronę lasu, następnie skręca w lewo i drogą leśną obok leśnych stawów prowadzi do Górowa leżącego już w gminie Prusice.

Dalej szlak zielony biegnie przez Strupinę , Ligotę Strupińską , Piotrkowice , Suchą do Żmigrodu.