Zielony pieszy szlak turystyczny

Strona główna Urzędu Miasta Trzebinia

Myślachowice - Kozi Bród

Myślachowice - Cisowe Skały - Kozi Bród

Szlak zielony Trasa turystyczna rozpoczyna się przy Domu Kultury w Myślachowicach, skąd skręca w lewo w ulicę 22 Lipca, a następnie w prawo w ulicę Łąkową, która wraz z ostatnimi zabudowaniami przechodzi w polna drogę i prowadzi w stronę doliny rzeki Kozi Bród.

Dalej szlak zagłębia się w lesie i skręca w kierunku północno - zachodnim w leśną drogę biegnącą równolegle do rzeki. W pobliżu Czyżówki szlak skręca w prawo i wychodzi z lasu obok mostku nad Kozim Brodem. Po przekroczeniu mostku trasa skręca w lewo ulicą Długą, a potem w prawo w ulicę Skalną. Mniej więcej w połowie jej długości trasa skręca w lewo i leśną drogą przez piaszczyste wzniesienia podąża w kierunku wzgórza Cisowa i znajdujących się opodal ciekawych formacji, zwanych Cisowymi Skałami.

Od Cisowych Skał szlak schodzi w dolinę Koziego Brodu, prowadząc łagodnie w dół na Wschód od Starej Czydzówki i Wilczej Góry, po czym przekracza drogę z Czyżówki do Płok i zagłębia się w las, dochodząc do samej rzeki Kozi Bród.

Szlak zielony Dalej trasa prowadzi wąską ścieżką wzdłuż meandrów rzeki aż do pozostałości starej tamy na Kozim Brodzie. Z tego miejsca szlak podchodzi nieco w górę piaszczystym zboczem i odbija w kierunku wschodnim ścieżką, której wylot znajduje się powyżej przystanku PKS przy ulicy Kasztanowej w Płokach.
Po przekroczeniu ulicy Kasztanowej trasa prowadzi leśną drogą na skraju zabudowań do miejsca męczeńskiej śmierci ks. Michała Rapacza, proboszcza Płok w latach 1937 - 1946.

Dalej ulicami Źródlaną i Główną trasa wiedzie do położonego w odległości ok. 1 km Sanktuarium Matki Bożej w Płokach, otoczonego pięknymi drzewami, z których trzy znajdują się na liście drzew chronionych jako żywe pomniki przyrody.

Szlak zielony Przy Sanktuarium szlak się kończy - można stąd dojechać do Trzebini autobusem PKS lub minibusem, a w soboty i niedziele autobusem linii 350, który kursuje do Dworca PKP w Trzebini.