"Żółty" Szlak Rowerowy

Długość trasy km
Strona internetowa UM Dobczyce

ul. Podgórska - Gdów

ul. Podgórska - ul. K. Wielkiego - Stare Miasto - ul. Przedbronie - ul. Widokowa - ul. Skrzynecka - Stadnik - Gdów

Trasa rozpoczyna się z ul. Podgórskiej, stąd ok. 0,3 km, przejazdu przez rynek, obok figury św. Floriana skręcamy w ul. K. Wielkiego. Po prawej stronie mijamy XIX wieczne schody i fragment murów miejskich. Przejeżdżając przez XIV w. bramę wjazdową dostajemy się do Starego Miasta gdzie możemy zobaczyć kościół J.Chrzciciela, dzwonnicę, pomnik przyrody - Lipę Marysieńkę i dalej mini skansen oraz zamek. Wracając wjeżdżamy w ul. Przedbronie, potem w ul. Górską z których skręcamy w lewo w ul. Widokową, gdzie mamy wspaniałą panoramę Beskidów. Uważnie przekraczamy drogę nr 963 Dobczyce - Kasina wjeżdżając w ul. Skrzynecką do Krzyża Milenijnego w Skrzynce - skąd roztacza się piękny widok na panoramę Dobczyc oraz dolinę Raby i Pogórza Wielickiego. Jadąc przez Skrzynkę zjeżdżamy do Stadnik. Tuż przed mostem na Krzyworzece możemy zobaczyć zabytkowy zespół dworski „Krzyworzeka” W Stadnikach warto zatrzymać się w Wyższym Seminarium Duchownym Księży Sercanów w zwiedzić unikatową Salę Misyjną, gromadzącą eksponaty z misji w Afryce i Azji. Powrót do Dobczyc możemy odbyć przez ul. Stadnicką lub ta sama trasą. Bardziej zaawansowani rowerzyści mogą się udać w kierunku Stryszowej i dalej znakowanym szlakiem gminy Gdów.