Trasy rowerowe w Czarnogórze
Top Biking Trail 2: North discoveries
trudna
Region: Czarnogóra

Od odległych, bezludnych granic po wyrafinowane wieczorne promenady. Zejścia do piwnic Czarnogóry i epickie wspinaczki w chmury, po najwyżej położonych drogach Czarnogóry. Mosty, które kontemplują i mosty, które uwalniają od ludzkiego doświadczenia. Zbieranie etno wiosek. Przejażdżka w koronie Durmitoru. Przejażdżka w koronie góry Bjelasica. Czarnogórskie klasztory, rosyjskie mniszki. Wizyta w tradycyjnym centrum handlowym. Delektowanie się kafilozą (kawa i loza (czarnogórska brandy)). Od kanionu do kanionu, od widoku do widoku, dzień po dniu - aby zamknąć nasze otwarte kręgi...
Pokonanie Trasy TT2 (jak i innych tras Top Trail) nie jest łatwe. Do jej pokonania potrzebna jest jednak dobra, ale nie najwyższa sprawność fizyczna - o wiele ważniejsze będzie pozytywne podejście, determinacja i dobre planowanie, tak aby zawsze starczyło nam czasu na trudniejsze odcinki. Tereny, przez które będziemy przejeżdżać, nie przestaną nas zachwycać i inspirować, a ostateczna nagroda - poezja podróżowania po egzotycznych terenach i szczęście zobaczenia jednych z najpiękniejszych miejsc w Czarnogórze - będzie nieporównywalnie większa niż ilość wylanego potu. Każdy prawdziwy miłośnik przyrody wie, że to świetna okazja.
Przed wyruszeniem w drogę warto wiedzieć:
Trasę można pokonać z ekwipunkiem (sprzęt biwakowy itp.), ale ze względu na niektóre trudniejsze odcinki zalecamy jak najmniejsze obciążenie. Przy dobrym planowaniu zawsze można spędzić noc pod dachem, a zapasy jedzenia i wody nie muszą być większe niż na pół dnia. Woda dostępna we wszystkich źródłach na trasie jest dobra do picia.
Ze względu na oddalenie niektórych odcinków zaleca się jazdę w grupie, a jako minimum wyposażenia należy zawsze mieć ze sobą mapę i kompas (a jeszcze lepiej urządzenie GPS), telefon komórkowy, latarkę, podstawowe narzędzia rowerowe i zapasową oponę.
Trasa Top Trail 2 jest w pełni oznakowana drogowskazami, ale gorąco zachęcamy do pobrania z naszej strony internetowej danych GPS (śladów i punktów orientacyjnych), które ułatwią nawigację na trasie i uczynią ją bezpieczniejszą. Na górskich i leśnych drogach odległość między skrzyżowaniami wynosi czasem tylko kilkadziesiąt metrów, dlatego w takich przypadkach na 400-kilometrowej trasie nie da się wystarczająco dokładnie podać odległości od startu: jeśli tylko pokonamy zakręty w inny sposób, nasz prędkościomierz na końcu może pokazać kilka kilometrów różnicy w stosunku do wartości podanych w tym tekście. Dlatego wartości te należy traktować wyłącznie orientacyjnie, a do dokładnej i łatwej nawigacji na trasie najlepszym rozwiązaniem jest oferowany zapis śladu GPS.
Bezpieczeństwo: jeśli pogoda jest dobra, jeśli czujemy się dobrze i wiemy, gdzie jesteśmy, jesteśmy bezpieczni na tej trasie. Nie należy obawiać się dzikich zwierząt, a ludzie, których spotkamy, będą więcej niż życzliwi i chętni do pomocy. W katunach (letnich osadach pasterskich) i wioskach możemy liczyć na niekończącą się gościnność. Na trasie przejedziemy też kilka odcinków, na których ruch może być duży, zwłaszcza w szczycie sezonu turystycznego (Žabljak - Đurđevića Tara - Kosanica, Bijelo Polje - Ribarevine, Kolašin - Crkvine), dlatego należy jechać ostrożnie tymi drogami.
Ruszajmy więc - przed nami długa droga!
Pobierz folder z pełnym opisem trasy (w języku angielskim)
Rowerem po Czarnogórze
Czarnogóra – dzika zimowa piękność południa, tak jednym zdaniem opisałem wrażenia z narciarskiego wyjazdu na czarnogórskie stoki. Latem, rowerowa Czarnogóra jest jeszcze ciekawsza, nie ograniczają nas wyciągi i oznakowane trasy narciarskie, do dyspozycji mamy tysiące kilometrów wyznaczonych i dzikich tras rowerowych, w tym pięć pięknych pętli, każda po kilkaset kilometrów. Trasy poprowadzone są przez góry, ogromne hale, nad rzekami. Widoki czekające na rowerzystów są niezapomniane. Zapraszamy na rower do Czarnogóry.