Trasa nad Ptasią Kopę

Długość trasy 7,9 km
Strona internetowa UM Wałbrzych

skrzyż. ul. Legnickiej z Burczykowskich (Wałbrzych) - Stary Zdrój lub Poniatów

Skrzyż. ul. Legnickiej z Burczykowskich (Wałbrzych) - punkt widokowy na "Długiej Łące" - skrzyżowanie pod Czarnotą - ul. Rodziny Burczykowskich - skrzyż. ul. Różanej z Pułaskiego - pętla wokół Ptasiej Kopy - Stary Zdrój lub Poniatów.

Trasa o długości 7,9 km jest umiarkowanie trudna o podłożu leśnym. Trasa zaczyna się przy skrzyżowaniu ulicy Legnickiej z Burczykowskich. Po przejechaniu krótkiego odcinka dojeżdżamy trasą żółtą do punktu widokowego na "Długiej Łące", a dalej na Ptasią Kopę. Po dojechaniu do lasu, po prawej stronie, rozpościera się piękny widok na Poniatów i Ślężę, a w odległości 50 m znajduje się stara strzelnica. Po przejechaniu 1 km możemy podziwiać panoramę północnej części miasta.

Za skrzyżowaniem szlaku zielonego z żółtym dojeżdżamy trasą zieloną do skrzyżowania pod Czarnotą. Następny punkt widokowy tym razem na Czarnocie. Po przejechaniu ok. 4 km kończy się objazd pętlą wokół Borowej. Na ul. Rodziny Burczykowskich kończy się przejazd trasą zieloną, gdzie po skręceniu w lewo możemy dojechać do Starego Zdroju lub na Piaskową Górę i Podzamcze. Trasa rowerowa czerwona zaczyna się przy skrzyżowaniu ul. Różanej z Pułaskiego. Po przejechaniu podjazdu długości ok. 4,5 km rozpoczyna się pętla wokół Ptasiej Kopy. Skręcając w prawo mamy możliwość bezpośredniego dojechania na szczyt, ale również jadąc prosto można objechać górę. Powrót ze szczytu rozpoczynamy tą samą trasą i po przejechaniu 500 m skręcamy w prawo. Trasa wiedzie nas na punkt widokowy, skąd rozciąga się panorama starej części miasta, oraz Gór Wałbrzyskich. Przejazd trasy można zakończyć w dwojaki sposób: skręcając w prawo dostaniemy się na Stary Zdrój, a jadąc w lewo zjeżdżamy na Poniatów.