Trasa rowerowa czerwona

Strona Urzędu Miasta

Maków Podhalański

Maków Podhalański Rynek - os. Makowska Góra - Góra Bryndzówka - Zarębska Góra - Koskowa Góra - Żarnówka - Maków Podhalański: ul. Głowackiego, ul. 3 Maja, dworzec PKP

Z Rynku w Makowie Podhalańskim trasa prowadzi podjazdem ul. Kościelną do os. Makowska Góra, następnie do os. Bryndzówka a dalej drogami polnymi (często biegnącymi przez las) z kilkoma niezbyt stromymi podjazdami, w tym pod Ostrysz i dalej stokami Zarębskiej Góry pod Koskowa Górę (866 m n.p.m.), na poziom ok. 840 m n.p.m., wymaga to pokonania 220 m wysokości na dystansie około 2 km. Odcinek od Makowskiej Góry do Koskowej Góry jest najbardziej atrakcyjny widokowo na całym przebiegu. Z Koskowej Góry trasa kieruje się na południe a 1,5 km skręca na zachód w kierunku doliny potoku Żarnowianka Od tego momentu prowadzi asfaltową drogą przez wieś, w dół w kierunku Makowa Podhalańskiego. Mijając granice sołectwa Żarnówka kieruje się do Makowa Podhalańskiego najpierw ul. Głowackiego a dalej ul. 3 Maja dochodząc do Rynku.

długość ok. 20 km; trasa trudna; podjazd do os. Makowska Góra.