Szlak rowerowy czerwony

Strona Urzędu Gminy

Dzikowiec - Mniszek

Dzikowiec - Chełmiec - Mniszek

Szlak prowadzi z dolnej stacji kolei linowej Dzikowiec w stronę ul. Bema, następnie ul. Żeromskiego, ul. Głowackiego do
skrzyżowania z ul. Kosynierów. Pod wiaduktem kolejowym, dalej ul. Dworcową do stacji PKP Boguszów-Gorce, następnie ul.
Racławicką i ul. Świerczewskiego do pl. Odrodzenia.

Z pl. Odrodzenia w ul. Kasprzaka, dalej Nowotki w kierunku stadionu na ul. Kusocińskiego. Na skrzyżowaniu, (przy I stacji
drogi krzyżowej trudu górniczego) skręt w prawo w drogę szutrową. Tą drogą w kierunku szczytu Chełmca (do stacji IX drogi
krzyżowej). W okolicy Małego Chełmca - w lewo w dół zbocza, leśnymi drogami do ul. Kilińskiego (leśniczówka i restauracja
"Stodoła").

Dalej Kilińskiego do skrzyżowania z ul. Witosa, potem w lewo w drogę polną wiodącą do ul. Łącznej (w jej gruntowym
przebiegu). Na Łącznej w lewo (w kierunku Boguszowa), i dalej szlakiem na Mniszek, do szczytu. Za szczytem wciąż szlakiem
powyżej ścianki wspinaczkowej w okolice szosy nr 367. Przed szosą - w lewo drogą polną do ul. Łącznej (w przebiegu
asfaltowym), w prawo do skrzyżowania z ul. Młodzieży Polskiej, następnie w las wokół stadionu i drogami leśnymi do
stadionu przy ul. Kusocińskiego (około 15 km, około 11 km licząc od stacji PKP Boguszów-Gorce).

Ze stadionu można skierować się na wschód - z powrotem na drogę krzyżową i w masyw Chełmca (pętla), lub na południe -w
ulicę Nowotki i dalej czerwonym szlakiem rowerowym dotrzeć do stacji PKP Boguszów-Gorce (około 1 km), lub dalej do
ośrodka sportowo-rekreacyjnego "Góra Dzikowiec" (około 5 km).