Nowy sposób na transport rowerów kolejami krzesełkowymi.

Autor: |

LEITNER, dzięki dwóm nowym systemom, wyznacza standardy elastyczności, bezpieczeństwa i komfortu dla wszystkich, którzy chcą cieszyć się górami na dwóch kółkach. Rozwiązania transportowe przeznaczone dla wyciągów krzesełkowych różnią się w zależności od konstrukcji wyciągu - z bańką lub bez - i można je szybko i łatwo zintegrować. Dodatki, takie jak uchwyt treningowy, umożliwiają rowerzystom wypróbowanie rozwiązania transportowego przed wejściem na pokład i uzyskanie wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do bezproblemowej jazdy.

Łatwość obsługi i montażu sprawia, że nowe systemy są atrakcyjnymi dodatkami, które w kilku prostych krokach przekształcają kolejki krzesełkowe w doskonale dopracowany środek transportu rowerów. W wyciągach krzesełkowych bez bańek uchwyt rowerowy jest mocowany do ramy krzesełka, dzięki czemu załadowany pojazd jest utrzymywany w idealnej równowadze i nie kołysze się na boki. Ponieważ nie ma bezpośrednich punktów styku między krzesełkiem a rowerem, ten ostatni jest doskonale chroniony przed wstrząsami i zabrudzeniem podczas jazdy. W przypadku wyciągów krzesełkowych bez pałąka konstrukcja wykonana z aluminium z certyfikatem CE jest dostępna w różnych wersjach: Możliwość montażu do dwóch bagażników rowerowych na:

  • - krzesełkach 4-osobowych z maksymalnie dwoma uchwytami na rowery
  • - krzesełka 6-osobowe z maksymalnie trzema uchwytami na rowery
  • - krzesełka 8-osobowe z maksymalnie czterema uchwytami na rowery

W przypadku wyciągów krzesełkowych z bańką i firma LEITNER wykorzystuje specjalnie zaprojektowany pojazd transportowy do przewozu rowerów. Można go zaczepić bez większego wysiłku i przewieźć do czterech rowerów. Aby zapewnić bezstresowy i bezpieczny rozładunek na górnej stacji, pojazd transportowy jest zatrzymywany na stacji w trybie Stop & Go. We Włoszech, istniejący 8-osobowy wyciąg krzesełkowy (CD8C Gran Paradiso) z bańkami został doposażony w siedem pojazdów transportowych.

"Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na wykorzystanie naszego wyciągu krzesełkowego również do transportu rowerów w lecie, zdecydowaliśmy się na doposażenie w 2021 r. w pojazdy do transportu rowerów firmy LEITNER. Dzięki tej inwestycji możemy teraz przewozić 4 razy więcej rowerów i znacznie skrócić czas oczekiwania rowerzystów oraz zmniejszyć wysiłek pracowników naszego wyciągu. Pojazd transportowy umożliwia gościom samodzielny i bezproblemowy załadunek rowerów, a także ich szybki i łatwy rozładunek po zejściu z wyciągu. System ten pomógł nam, między innymi, stać się ośrodkiem rowerowym i zaoferować naszym gościom doskonałą obsługę."  mówi Igor Marzola, Dyrektor Zarządzający, Piz de Sella S.p.A.

Z kolei 6-osobowa kolejka krzesełkowa w Geisskopf (CD6 Geisskopf) od samego początku była przystosowana dla rowerzystów. Instalacja na tej popularnej górze rekreacyjnej jest w stanie zapewnić transport do sześciu spacerowiczów lub do trzech rowerzystów i dwóch spacerowiczów na jedno krzesełko. Oznacza to, że Geisskopf oferuje teraz idealne warunki do wygodnego i pełnego korzystania z licznych tras zjazdowych.

"Ponieważ 95% naszych letnich gości to rowerzyści, chcieliśmy dokonać nowej inwestycji, szczególnie w tym sektorze, a firma LEITNER zaproponowała nam doskonałą koncepcję całościową. Wysokiej jakości, stabilny i trwały stojak na rowery był jednym z głównych kryteriów przy podejmowaniu decyzji o wyborze projektu. Ponadto przekonała nas dostosowana do naszych potrzeb jednostka sterująca firmy LEITNER, która pozwala naszym pasażerom na łatwy załadunek i rozładunek, a także zapewnia bezproblemowe przełączanie między trybem zimowym i letnim. Przystosowanie "Bigline" do przewozu szczególnie dużych rowerów o długim rozstawie osi również zostało szybko zrealizowane przez zespół firmy LEITNER. Opinie gości były niezwykle pozytywne, jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji tego projektu i z firmy LEITNER jako niezwykle kompetentnego partnera."  Franz Dominik Frhr. v. Poschinger-Bray, właściciel CD6 Geisskopfbahn

Bike Box, opracowany przez firmę LEITNER jako stacja treningowa, umożliwia rowerzystom "zapoznanie się" z działaniem nowej technologii transportowej. Skrzynkę można ustawić w pobliżu obszaru wsiadania do kolejki linowej, co daje możliwość przećwiczenia obsługi przed wejściem na pokład. Oprócz procedury wsiadania rowerzyści znajdą tam również informacje o wymaganiach dotyczących roweru, które mają zapewnić bezpieczny transport. Aby procedura wsiadania była jeszcze łatwiejsza do zrozumienia, w skrzynce umieszczono piktogramy. Alternatywnie w skrzynce można umieścić ekran, na którym będzie wyświetlany odpowiedni film objaśniający procedurę.

LEITNER - nowy sposób przewożenia rowerów kolejami krzesełkowymi

Wybór redakcji: