Nowy silnik do e-bików Performance Line CX-R od Bosch

Więcej adrenaliny, więcej mocy, więcej radości na trasie
Performance Line CX-R od Boschuwalnia czystą energię na trasie – z potężną dynamiką i zaawansowaną technologią w najdrobniejszych szczegółach
- Zwiększone osiągi: moment obrotowy do 100 Nm, moc 750 W i wspomaganie 400% na najbardziej wymagających technicznie trasach
- Doskonale dopasowane i konfigurowalne tryby jazdy: ekskluzywny tryb Race i nowy tryb eMTB+
- Maksymalna wydajność i wytrzymałość dzięki zaawansowanym technologicznie materiałom
- Precyzyjne sterowanie: czujniki o wysokiej wydajności umożliwiają szybkie i kontrolowane dostarczanie mocy
Jazda rowerem eMTB łączy w sobie adrenalinę, flow i ciągłe przesuwanie granic. Każdy rowerzysta ma swoje własne wymagania: więcej mocy na stromych podjazdach, więcej energii w terenie trudnym technicznie lub maksymalny zasięg na długie trasy. Nowy napęd Performance Line CX-R od Bosch eBike Systems – pioniera w segmencie elektrycznych rowerów górskich – to gwarancja wyjątkowej przyjemności z jazdy. Maksymalna moc, błyskawiczna reakcja, precyzyjne sterowanie oraz unikalny tryb Race spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających rowerzystów. Ta jednostka napędowa zapewnia do 100 niutonometrów (Nm) momentu obrotowego, 750 watów (W) mocy i wspomaganie do 400% nacisku na pedał. Została opracowana przy współpracy z najlepszymi sportowcami i wykonana z zaawansowanych technologicznie materiałów wykorzystywanych w pojazdach kosmicznych i samochodach wyścigowych, ma niską wagę i wysokiej jakości system czujników. Te ostatnie sprawiają, że jednostka napędowa reaguje na naciśnięcie pedału w ciągu milisekund, z dużą mocą i w kontrolowany sposób, aż do granicy wydajności. Tryby jazdy Race i eMTB+, które zostały dostosowane do jazdy rowerem eMTB, umożliwiają precyzyjne i kontrolowane dostarczanie mocy.

„Nowy Performance Line CX-R to najmocniejsza jednostka napędowa w naszej ofercie” – deklaruje Claus Fleischer, CEO w Bosch eBike Systems. „Nie poszliśmy na żadne kompromisy, jeśli chodzi o materiały, oprogramowanie i technologię czujników – dzięki temu doświadczeni rowerzyści mogą odkrywać i przekraczać granice swoich umiejętności na trudnych trasach. Nowy tryb jazdy eMTB+ przenosi moc CX-R na trasę w kontrolowany sposób. Dzięki Dynamic Control – swego rodzaju kontroli trakcji w nowym trybie – napęd do przodu pozostaje pewny i kontrolowany nawet w trudnym terenie, na stromych podjazdach i mokrych nawierzchniach”.
Bezkompromisowe wspomaganie: ekskluzywny tryb Race
W wymagającym terenie liczy się nie tylko siła – kluczowa jest subtelna interakcja między mocą a kontrolą. Rowerzyści mają różne wymagania, zatem mogą wybierać spośród specjalnie dostosowywanych trybów jazdy. Gdy liczy się bezpośrednie dostarczanie mocy i maksymalne wspomaganie, warto wybrać tryb Race dostępny wyłącznie dla Performance Line CX-R. W tym trybie możliwe jest płynne przyspieszanie i wspomaganie z pełną mocą aż do prędkości maksymalnej – nawet do 400% jako uzupełnienie siły pedałowania. Podczas dynamicznego pokonywania dużych głazów i skomplikowanych przejazdów przez korzenie funkcja Extended Boost, która działa jeszcze dłużej w trybie Race, zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy. To rozwiązanie będzie zatem pierwszym wyborem na zawody i dla rowerzystów poruszających się na rowerach eMTB, którzy lubią stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej i mierzyć się z różnymi wyzwaniami na trudnych technicznie trasach. Tryb można dostosować do swoich osobistych preferencji, zmieniając różne parametry mocy w aplikacji eBike Flow.

Pełna dynamika i kontrola: nowy tryb eMTB+ na wymagające trasy
Dynamiczno-progresywny tryb eMTB+ to kolejna zasadnicza innowacja na wycieczki po sportowo wymagających trasach. Rozwiązanie to wypełnia lukę między trybem eMTB a trybem Race i równoważy pełną moc tego ostatniego z wyjątkową kontrolą. W zależności od działania rowerzysty tryb eMTB+ dozuje wspomaganie do nawet 400% jako dopełnienie siły pedałowania. Funkcja Extended Boost jest tak samo czuła, jak w trybie eMTB, i może dawać taki sam zastrzyk mocy, co w trybie Race. Moc jest dodawana naturalnie i płynnie, a dzięki Dynamic Control zawsze może być precyzyjnie dozowana przez rowerzystę. Tryb eMTB+ inteligentnie przełącza się – w zależności od sytuacji – między Dynamic Control a znaną, bezpośrednią reakcją. Podobnie jak w trybie Race, wartości mocy trybu eMTB+ można również precyzyjnie ustawić w aplikacji eBike Flow, aby dokładnie dopasować je do własnych potrzeb i sytuacji podczas jazdy.
Ambitni rowerzyści jeżdżący na rowerach MTB mogą teraz korzystać z czterech precyzyjnie stopniowanych, dynamicznych trybów jazdy: Tour+, eMTB, eMTB+ i Race. Można je dostosować do indywidualnych potrzeb za pomocą aplikacji Flow – zarówno pod względem wartości mocy (W, Nm), jak i dynamiki i reakcji.
Materiały klasy premium: niska waga i dynamiczne odczucia podczas jazdy
Niezależnie od tego, czy chodzi o strome trasy podjazdowe, sprinty przez korzenie czy kamienisty teren ze stopniami: aby jak najlepiej przejechać każdą trasę, materiały Performance Line CX-R zaprojektowano z myślą o maksymalnej wydajności i trwałości. Malowana proszkowo magnezowa obudowa w kolorze space szarym jest niezwykle wytrzymała, a odporny na korozję tytanowy wał korbowy i wysokiej jakości ceramiczne łożyska kulkowe zmniejszają wagę do zaledwie 2,7 kg i zapewniają jeszcze płynniejszą pracę. Jednocześnie Performance Line CX-R słynie z trwałości i niezawodności dzięki wysokiej jakości konstrukcji i wydajnej elektronice. Odłączenie zewnętrznego układu napędowego (łańcuch, zębatka, kaseta) od wewnętrznego układu napędowego (wolnobieg, przekładnia, silnik) podczas zjazdu zapewnia redukcję hałasu mechanicznego, dzięki czemu można w pełni skupić się na pokonywanych trasach i otaczającej przyrodzie.

System czujników wysokiej jakości: precyzyjna moc w odpowiednim momencie
Aby mieć pewność, że Performance Line CX-R dostarczy właściwą moc w odpowiednich sytuacjach podczas jazdy, system czujników mierzy nacisk na pedał do tysięcy razy na sekundę. Za ten pomiar odpowiadają między innymi technologia precyzyjnego mierzenia momentu obrotowego i czujnik kadencji o wysokiej rozdzielczości. Czujniki inercyjne (IMU) mierzą ponadto przyspieszenie i częstotliwość obrotów w sześciu wymiarach oraz rozpoznają kąty nachylenia i pochylenia, a także wibracje. To wszystko sprawia, że na trasie mamy do dyspozycji maksymalną moc, precyzyjnie kontrolowaną i dostępną w odpowiednim momencie – niezależnie od tego, czy jest to mocny sprint z zakrętu, precyzyjne ruszanie na śliskiej nawierzchni, czy pokonywanie stromych, wymagających technicznie podjazdów.
Oczekuje się, że pierwsze rowery eMTB z nową jednostką napędową Performance Line CX-R będą dostępne u wyspecjalizowanych sprzedawców od jesieni 2025 roku.
- Alpejskie przełęcze we Francji wyzwanie dla rowerzystów - daty otwarcia
- Porównanie popularnych sakw rowerowych Ortlieb